torsdag 26 februari 2009

En underbar torsdag


Av John Steinbeck är en av mina absoluta favoritböcker. Fast denna dagens torsdag har inte varit på långt när lika underbar. Snålblåst o ett riktigt äckligt regn. Tjälen börjar släppa o geggan gör sig därmed påmind. Gegga upp till knäna kan det bli. Kvällen har jag o två dambekanta tillbringat på en trafikskola. Handledarkurs. Olga från Ukraina ska ta körkort o jag o andra väninnan ska på ett lugnt o pedagogiskt vis lotsa henne mot detta mål. Det kan bli ganska spännande. Kanske man skulle helförsäkra sin bil? Tänk bara att utsätta bilen för letande efter dragläge. Gång på gång. Start i backe med bilar bakom. Backning runt gathörn m halvmeterhöga trottoarkanter o häckar som döljer små barn. Jag har dock i ren nervositet målat grått i badrummet. Ja, livet är inte helt förutsägbart. Fram för fler feta katter o mindre semlor!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du är beundransvärd som hjälper andra människor att övningsköra. Du har ett tålmodigt kynne. Inte nog med att du står ut med lilla mig då och då, du kan dessutom tänka dig att övningsköra med folk som inte ens vet vad dragläge är. Att gå en handledarkurs låter som halvvägs till din nya karriär som körskollärare. Nej, säg inte emot, det går helt enkelt inte blunda för det längre; du är som klippt och skuren för att jobba som körskollärare.

    Och vad menar du med mindre semlor? Mindre till storleken eller färre? För min del får man gärna sluta helt med semlor. Tycker de är rätt meningslösa.

    Fredag kväll och jag sitter hemma och äter svenskt smågodis och lyssnar otippat på Iron Maiden.

    Hepp-hepp

    Bibbi

    SvaraRadera
  2. Jag menade nog färre, men är man tvingad att äta en om året är det en fördel om de är små. Körskollärare! Hellre kräks jag offentligt

    SvaraRadera
  3. 1. Kräkas offentligt.
    2. Kräla naken på Järntorget.
    Du är modig du..

    SvaraRadera
  4. Modig vet jag inte... Det handlar om att förnedras eller förnedras. Så enkelt kan livet vara!

    SvaraRadera