tisdag 24 februari 2009

Minsann


Minsann är det inte tisdag idag? Underbart skulle jag vilja påstå. Mätt på tämligen osmaklig geggsoppa kokt på vitt vin o linser m en gnutta timjan i, sitter jag här o låtsasmålar min badrumsdörr. Jag målar den i en fin grå nyans, som matchar väggar o golv. Har ännu inget vatten, men det finns som tur är torrschampo som mor efterskänkt. Det användes flitigt på 70-talet då det tydligen var ute att väta ner sig. Jo, annars är det bra tack. Har köpt, hämtat o staplat  ved idag o eldar nu upp den. Kattarslet ligger som den döende dandyn utfläkt framför kaminen o harklar sig diskret. Men kära vänner, vad ska man annars ha katt till? Vi kanske kan fira lite m en halv falukorv eller liknande delikatessmat att Vickan o Danne ska gifta sig? Nej, kanske vi inte ska det.. Nu ska jag realmåla

3 kommentarer:

  1. Och nu har det blivit onsdag kväll efter jobbet. Har ätit en synnerligen god ramen (soppa på japanska) till lunch och känner mig fortfarande mätt. Badrumsdörr säger du, hmmm... hur var det nu, är det på samma ställe som M, S & A hade det? Brevid köket? Varför har du inget vatten där? Har du vatten i köket då? Och torrschampot, är det från 70-talet, eller är bara idén från då? Finns det bäst före-datum på det?

    Kattarschlens främsta uppgift är faktiskt att ligga framför värmekällor och harkla sig och se söta ut. Det är ett känt faktum.

    Jag, och många med mig tror jag, skulle gärna ser fler och överskådliga bilder från ditt nuvarande hem, eller är det medvetet som du undanhåller oss inredningstipsen...?

    /Bibbi

    SvaraRadera
  2. Torrschampot existerar bara i min fantasi. Nostalgiska minnen från 70-talet då min mor faktiskt använde det. B-rum på samma ställe som förut, nu mer komprimerat. Större kök ska det bli. Vatten i köket ja. Snart vatten i b-rum också. Bilder kommer när läget är stabiliserat...

    SvaraRadera
  3. Jag använder torrshampo jämt.

    SvaraRadera