söndag 22 februari 2009

Söndag igen, igen


I dag har det klafsats omkring ute i markerna. Riktig klafssnö o sol. Som det ska vara på våren. Det är skönt att få låtsas att klimatet är som det ska. Korparna har börjat vårklucka (enligt mina vänner) o det är precis som det ska. Fåren har fått lamm o hönorna fullkomligt spottar ut ägg. Katten bantar o hunden vill träffa snygg (tax)hane. Själv längtar jag efter vårpicknick vid porlande bäck. Tältsemester i myggtäta områden och en paddeltur i en stilig sjö. Det kommer, det kommer. Jag tror att jag funnit min nya vårhatt..

3 kommentarer:

  1. Sicket härligt vårepos du har fått till här. Rena rama Tove Jansson-prosan. Vackert! Och hatten, sicken fin hatt sen.

    Vad har taxen för päls? Slät, sträv eller långhårig?

    PoK

    Bibbi

    SvaraRadera
  2. mycket stilig må jag säga

    SvaraRadera