söndag 1 februari 2009

Söndag igen...


Ja, att fastna i tangentbordet på datorn är ganska lätt. Förvånad över att det gått en o en halv timme när jag bara skickat ett mail o kollat nåt bajs på youtube eller nåt annat meningslöst. Har i allafall skrapat o sandpapprat dörr idag o promenerat "Coloradorundan" m Agnes, Gäddan o Belsebub. Fikat wienerbröd o ätit räkpasta. Nej inte räkpasta utan pasta m räkor. Katten är sur, för lite mat tror jag. Ja, visst är livet meningslöst! Min mamma säger att det är så, o att man måste fylla sitt liv m innehåll o det är så sant så sant. Jag vill åka till Sansibar o dreja. Undrar om det finns nån keramiker som vill ha mig där ett tag? Ja, handling börjar alltid m en tanke eller ibland en dröm. Jag kanske kan åka till Nässjö till att börja med. Bilden är tagen uppe på ett berg på Teneriffa

1 kommentar:

  1. Ja Nässjö är nog inte fy skam. Försök se det med en främlings ögon så kan det nog bli spännande. Annars tror jag att du kommer att trivas som handsken i Greta på Zanzibar. Jag vet ett fåtal svenskar som varit där och alla säger att det är väldans trevligt. Ingen av dem är dock keramiker och kunde därför inte berätta huruvida det fanns några keramiker där som gärna tar emot svenska kollegor. Kan du inte börja med att åka dit och reka lite. Hittar du nåt trevligt så stannar du helt enkelt lite längre. Eller googla lite. Även om du inte hittar någon tanzanisk keramikers webbplats kanske du hittar någon europé som varit där och kanske har kontaktuppgifter. Klart du ska åka till Zanzibar! Du hör ju sjävl, det låter ju så jävla rätt. Hakuna matata!

    Jag har sytt gardiner och haft tvättstugan i dag efter jobbet. Känns jordnära och bra. Nästan som Coloradorundan, fast utan Gäddan, Belsebub och Ag.

    Annars kan du ju komma hit om du vill... :-)

    /Bibbi

    PS. Det finns en fin liten funktion på datorn så att man kan få den att säga till varje hel timma, halvtimma eller kvart. Då blir man påmind om att, 'jäääsingen, nu har det gått en timma till... och jag som skulle baka bovetebullar.' Du öppnar helt enkelt Systeminställningar (ikonen med kugghjul), väljer Datum och tid (ikonen längst till vänster i fjärde raden uppifrån) och klickar i den lilla rutan vid Meddela tiden. Sen kan du välja hur ofta och med vilken röst datorn ska säga tiden. Jättefiffigt. Finns många roliga röster. DS.

    SvaraRadera