tisdag 21 april 2009

Tisdagen då lerkrusen växte ut ur öronen...


Har lubbat runt m två dumma hundar. Matat fetkatt o korkade får. Drejjat små krus så lervällingen sprutade omkring mig. Det skulle vara vackert om de växte ut ur öronen på mig, även om det var en uppenbar lögn jag skrev i rubriken. Matade sen två dumma hundar o rusade åstad in i verkstan för att massproducera lättsålda koppar. Sen har jag varit på möte m en handfull kulturella damer, med mängder av åsikter som inte hade behövts ventileras, men det gjordes ändå. Fick i mig en delikat grillad med bröd o stark senap också. Man behöver inte åka så långt för att få kulinariska upplevelser. Hamnkiosken i Varberg duger mer än väl. Uppiggad av korv for jag hem o fäste små öron på massproducerade muggar. Livet leker inte hoppa hage hela tiden.

5 kommentarer:

  1. Just det. Det finns en vardag också. Nu är den här igen.
    Men snart kommer sommaren och då får man förhoppningsvis träffa vänner och hundar som bor långt borta och dricka te ur nya koppar och gå promenader i skogen.
    W

    SvaraRadera
  2. Brandguler sitter ju som smäck! Vågat av en vågad. Sjuk och hemma o tär på sambon.

    SvaraRadera
  3. Undras om han menar dig o mig o din o min. Vad tror Agnes? Sambon såg inte så tärd ut om en säjer...

    SvaraRadera
  4. Åh ja du hade varit vacker med små lerkrus växande ur öronen... jo minsann

    SvaraRadera
  5. Vilma säger bara ÖHHHH... Eller med andra ord: Flytta från datorn morsan, jag måste kontakta "mina" vänner. Fattar inte hur det har blivit så.. Puss.

    SvaraRadera