söndag 5 april 2009

Söndagar är fina dagar




Söndagar är bloggdagar o allt emellan är bonus. Kan dock berätta om till exempel lördagen, som var en härlig dag. Varmt o skönt i Torestorp hos bror m familj. Fikar o myser i solskenet. Tog premiärbadet för 2009. Sju strömmar är ett delta av bäckar som i Torestorp kallas Kvisslorna. Mycket romantiskt o vackert o gruvligt kyligt i vattnet. Men ack så uppiggande. Damen på bilden har ingen koppling till mitt badevent. Eventuella likheter bör ni bortse från. Henne såg jag sittandes vid Viskans strand med en butelj Glada änkan vid sin sida. Hon verkade inte glad o ville inte prata. Jag o Swans har gjort oss påskfina då denna högtid ju står för dörren. Katten är fet.

3 kommentarer:

  1. vad otroligt fina ni är!! kan ni inte ha denna utstyrsel när ni kommer i morgon? om ni kommer, vilket jag hoppas. bergen väntar på att bestigas!
    Jag hade gärna velat träffa damen på bilden, undrar om hon har någon blogg? Om muminmamman hade haft en blogg, vad hade hon skrivit i den då tro?
    man blir glad av att läsa det du skrive kära faster

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina dagar, det måste man säga. Herregud vilka skönheter!

    Men nu har du väl nästan slagit rekord i tidigbadning - april!!! Var det i samma bäck som vi badade i när jag var med hos M. Märkligt namn på bäckarna - har de acne?

    På bilden med damen syns dock inte Gula Änkan. Tog du den? Själv drack jag bubbel igår, dock inte GÄ, samt spelade plump med Lena från Helsingborg och Wille.

    Är katten verkligen fet? Är du säker att den inte är gravid?

    SvaraRadera
  3. Amalia.. Inte bloggar hon inte, inte muminmamman heller.

    Billll. Gula änkan har hamnat lite i skymundan. Visst var det samma bäck, lika klar o porlande som aldrig förr, utan pormaskar o usel hy. Katten är kastratsångare OCH fet. Gudomlig kombination

    SvaraRadera