tisdag 14 april 2009

Tisdagarna m Gäddhänget



Gäddhänget är en äcklig hund. Hon har idag ätit så många hönsbajsar, att hon kräktes. Kräk brukar inte lukta gott även om det är gjort på mat, så det här var inget undantag x fyra. Hunden har dock en fin vana. När hon känner illamåendet komma smygande o hon råkar befinna sig i en fåtölj, soffa eller rent av min säng, ställer hon sig med huvudet utanför kanten, så att inget kräks hamnar annat än på golvet. Tur att jag inte har så många barn. Då hade det bara skrivits om hur duktiga o begåvade de var. Nåväl, katten fortsatt dum

5 kommentarer:

  1. Hundar ska vara väluppfostrade och kräkas på lättstädade ställen annars får det vara. En sak undrar jag, matar du Gäddhänget med en hönsbajs på översta bilden? Sen undrar jag en sak till och det är hur många hönsbajsar du har ätit för att bli så himla snygg som på nedersta bilden? Det ser ut som om du har rymt från Pink Floyd-filmen The Wall.

    SvaraRadera
  2. Jag försöker töja ut tungan på Gäddan, så hon lättare kan fånga flugor.. Jag har väl ätit nån svampstuvning eller nåt för att må som jag ser ut på bilden.

    SvaraRadera
  3. Nä nu tycker jag ni är hårda mot "gäddisen".
    Inte kan hon se skillnad på hönsbajs och kanderade köttbullar. Och hur tror du det kommer att se ut med flugor inblandade?? Nä ge henne lite fårlortar för de är redan uppspydd mat..(av idisslare)
    Heja vörten!!

    SvaraRadera
  4. Men söta Rosi, hon borde väl kunna känna på doften att det inte rör sig om köttbullar.

    SvaraRadera