tisdag 28 april 2009

Tisdagar med jämnmod


Ta dig icke vatten över huvudet ty du kunna drunkna. Den som gapar efter mycket blir fet. Liten tuva hjälper ofta. Tänk vad många bra o tänkvärda ordspråk o talesätt det ändå finns att hålla sig till, när moralen sviker eller man är sugen på chokladkaka. Tur är att jag inte har någon moral att svika, o lite fläsk på magen är bara vackert, men utifall.... Eller den där gamla godingen; Du skall icke städa ty då ramla fingrarna av. Mycket tänkvärd. Du skall hedra din bil och din hund till det att det må gå dig väl. Många fläckar små... Små grisar har också öron. Dumma tanter ramlar mest. Ja, som ni ser en outsinlig ström av visdom rinner genom mig och ut över tangentbordet. Må någon stoppa mig...

4 kommentarer:

  1. Den som viskar och suger ljuger inte, hellre fem fingrar på handen än ett i sågen, du skall bedra din fader och moder, älska mig så som dig själv, fulla grodor hoppar snett, man ska ta en öl i taget, det börjar med skitgubbe och slutar med TP, en blodig biff är också en biff, kissar bäst som kissar mest - jaa, listan kan sannerligen göras lång.

    Din 'dumma tanter ramlar mest' är nog ändå favoriten.

    PoK

    B

    SvaraRadera
  2. Klok som en Johanna brukar jag säga.
    Alla budorden i bibeln tål att omtolkas också!

    SvaraRadera
  3. Kloka fastrar bör akta sig för att stoppa för mycket grönska i näsan, det kan ju hända att den slår rot...

    SvaraRadera
  4. Undrar om klok som en Johanna sägs till mer eller mindre begåvade? Kan det vara vitsippsrötter som vuxit in i hjärnan på mig, som gör att jag tänker mindre nuförtiden? "Den som befinner sig i Japan syns icke"

    SvaraRadera