torsdag 12 mars 2009

Torsdagsväder?



Torsdag eftermiddag. Snön vräker ner. Vackert, kallt o tyst. Stora singlande flingor landar på hunden, som blir riktigt vacker. Inte för att hon inte var vacker som hon var, men allt kan förbättras. Jag lider av initialångest. Måste sätta i gång med keramikproduktion, helst nu, men det går inte bra.. Jag målar en vägg istället. Det ska ju också göras. Att blogga kan vara en verklighetsflykt, eller ett sätt att slippa göra något annat. Det visste jag inte för ett par månader sedan, men nu vet jag. Det är inte viktigt att exponera sitt ego på en blogg, men roligt. Att ha roligt är viktigt. Hur jag än vänder o vrider på saker o ting så blir jag förvånad över konklusionen. Härligt också att få använda svåra ord.. Jo, så är det

2 kommentarer:

  1. Nej, jag tycker hon är vackrare utan snö. Hon är mycket vackrare i sommarljus mot en frisk grönska. Jag tycker hon ser lite lidande ut i snö. Söt, men lidande. Eller det kanske är en projicering. Jag skulle lida om jag var tvungen att sitta så där ute i snön. Fy bubblan.

    Jag förstår precis vad du menar med verklighetsflykt. Just nu borde jag ha gått och lagt mig för länge sen, men sitter här och kommenterar istället. Nyttigt? Nej, men roligt. Och att ha roligt är nyttigt.

    Jaaa, så är det. Men NU ska jag gå och knyta mig, och imorgon ska jag knyta en av mina nya slipsar :-)

    SvaraRadera
  2. Du säger ideligen sanningar.
    I like the way you think.
    Så sant, så sant.
    Du ger initialångesten ett ansikte. Jag lider av det också.
    Jag tror dock att du kommer igång till slut.
    Det brukar du göra, och fina grejer blir det.

    Hedda är mycket fin i snön.
    W

    SvaraRadera