tisdag 3 mars 2009

Tisdagar i mars...


är inte alltid ljuvliga. Det känns lite slirigt o kletigt o vått. Men jag arbetar oförtrutet vidare. Mot nya djärva mål.. I dag träffade jag min Nigeriakontakt. Hon var här o fikade o vi småpratade sådär lite mysigt om vägstandarden i Nigeria o den nya presidenten som hon tycker verkar lovande. Muslim o den första presidenten som har en akademisk utbildning! Sen skickade jag ett mail till mannen som så frikostigt lät mig o Bill bo hos honom i en alldeles egen hydda m vasstak o toalett. Ja, jag blir lite sugen på att göra något, vet inte riktigt vad ännu. Det håller nog på att formulera sig inne i hjärnvindlingarna nu. En process som kan ta ett tag.... Först o främst ska denna kletiga, kladdiga tisdag bli till solig o torr onsdag, sen får vi se. Det är så tråkigt att vara allvarlig, så jag blir alldeles tårögd. Slutar med det NU o tänker på allt fint som väntar bakom knuten. Där kan finnas lutfisk o rosor... Nää govänner nu myser vi till det m en kopp kamomillte o en liten mandelbiskvi.

3 kommentarer:

  1. Ja, jag håller med Mahalia, du skriver väldigt bra. Man blir så glad när man ser att det finns ett nytt inlägg.

    Din Nigeriakontakt? Menar du Chief Mrs. A.T. Oni Okpaku? Och om hon skickat mejl till Umaro så innebär det att han lever. Ja, tänk ändå, det fanns toalett där i lerhyddan, visserligen med hinkspolning, men ändå. Jag tänkte häromdagen på våra skräppåsar som vi skulle gräva ner i marken, och då särskilt på alla aluminiumburkar, jag menar med tanke på miljövidrighet - att gräva ner all den mängden aluminium är väl inte helt förnyelsebart. Slängde vi inte dessutom några i en gammal uttorkad brunn?

    Kamomillte och mandelbiskvi - höjden av mysighet :o)

    SvaraRadera
  2. Men nu blev det nog lite missuppfattning här. Jag har mailat m Umaru. Fick svar också. Skickade en kopia till din mail. Borta? Han är omgift o två nya kottar.

    SvaraRadera
  3. Och yes Chief Mrs. A.T Oni Okpaku, var här o handlade skål

    SvaraRadera