måndag 16 mars 2009

Måndag o mörbultad


Har inte kroppsarbetat så hårt som jag gjort i dag på flera månader. Har hjälpt till att plocka ner två kakelugnar. Stendammslunga och hårt ansträngda muskler. Det senare är nog så bra. Slitet fortsätter i morgon. I gengäld kanske jag får partiellt nytt golv i köket. Fårplanerna går framåt o kontakt m Länstyrelsen har gjorts om att få ekonomiskt bistånd, för att vi är så snälla o håller betesmarkerna i trim, m hjälp av får o lite röjning. Finfint m EU... Sen jag snutit ut allt svart snor ur näsan o karvat fram den normala nyansen i ansiktet åt jag en omelett o stensomnade i 23 minuter. Livet är härligt. Det regnar ute o katten ligger i sin väska. Hunden har gått o nanat kudde o jag ska nog se om det gråa på tänderna går bort m Svinto innan jag knyter mig. Ankor är mer grislika än man förut visste.

3 kommentarer:

  1. Hå, hå det låter härligt med seriöst kroppsarbete. Och fårplanerna går framåt.. det är kul.. eu, jaså, jaså, så näs skall sluta vara en egen stat utanför den europeiska gemenskapen nu då...

    SvaraRadera
  2. Ja, så får det bli... Man måste kunna släppa på sina principer när det gynnar en själv!

    SvaraRadera
  3. Innan man vet ordet av har du väl gått och blivit folkpartist också.

    Men vad är det för fel på det nuvarande golvet i köket?

    Ankor? Har du blivit med Kalle också?

    SvaraRadera