onsdag 30 december 2009

Avigsidorna med fåravel

Om man inte har en naturlig fallenhet alternativt nedärvda talanger, för att slå ner stängselstolpar, kan det gå så här illa. En förklaring som är lätt att dra till med, är sämre kvalité på själva stolpen. Man kan också skylla på släggan. Att den är felkonstruerad eller snedsliten. Men i de allra flesta fall av denna typen av grov misshandel, beror det på inåtvända tummar eller att dom sitter mitt i handen. Ofta blir man såpass frustrerad efter ett tags mesiga, felriktade slag att man helt enkelt begår mord på den stackars stolpen. Det blir aldrig bra...

6 kommentarer:

  1. Nu kommer frågan...var det du? Du som är så lugn och sansad.
    Jag tror dock inte fåren bryr sig så mycket.

    SvaraRadera
  2. Jag lutar åt att tro att det var Johanna själv som begick mordet. I annat fall är det konstigt hur hon kan ha så djup och detaljerad kunskap i psykologin bakom beteendet.

    Håller med Wille; jag tror inte fåren bryr sig.

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Är den verkligen död, en spjälkning av det mer avancerade slaget kanske kan rädda den?
    Ett svårt fall, men inte omöjligt,tror jag.
    Det var johanna, en tacka ifrån Gunnarsjö har sladdrat

    SvaraRadera
  4. Men herregud.. Man kan såga av den och börja om eller kanske skaffa elstängsel med enkla plastpinnar som man lätt trycker ned. Någon form av självbehärskning borde du öva på. Jag känner mig riktigt orolig..

    SvaraRadera
  5. Det var inte jag, men jag kände en ömhet o en djup förståelse för denna stolpmördare. Gubben Grå kanske tycker om mycket låga stängsel, men då får man kanske göra något åt längden på fårbenen?

    SvaraRadera
  6. Stängsel och stängsel. Såg en man som hade både hästar och getter lösa. Lydde honom blint och hängivet. Tillit gott folk. Och nä, får är inte dummare än getter.

    SvaraRadera