måndag 22 juni 2009

Midsommar som den ska vara...


Härliga skurar o kallt, så händerna liknar två kalla kokta mandelpotatisar. Ärar Varbergs torg m min närvaro o kränger en o annan jordgubbe innan jag drar till Jönköping o partajar hela natten med väninnor som jag räknade ut att jag känt i 25 år! Mycket trevligt med dans o potatis. Har en släng höftcancer alternativt ledkula ur led. Men vem fan bryr sig om det just denna afton. Midsommardagen vaknade jag upp som 82 år. Höften helt ur led o skinkor som värker likt blåslagna melonhalvor. Ingen vanecyklare är jag. Men höet är bärgat o jag ska till Köpenhamn o titta på vindögda, snygga danskar i veckan. O snart alldeles strax kommer Bibbi Nils till Stockholm. Ska åka o lyssna på honom vad det lider.

6 kommentarer:

  1. Nä, münsterländrar är väl inte mest kända för att vara fenor på cykel!

    SvaraRadera
  2. Nej, hon är tråkig o mal Nietsches samlade fram o tillbaks veckorna i ända. Hon har nog bara cyklat en gång vad jag vet.

    SvaraRadera
  3. Swans... Vi talar om den högt aktade Frk. Lydia alternativt Myntepåsen, Gyllene Stjärten, Kanelen eller Russinbullen.

    SvaraRadera
  4. Dans och potatis - kan det bli mer midsommar? Höftcancer däremot låter mer som påsk tycker jag. Att du vaknade upp som 82-åring kan ha berott på att du hade fel antal blommor under kudden, det måste vara precis sju, inte åtta och definitivt inget sex.

    SvaraRadera
  5. Bill... Glömde helt bort det där m blommor under kudden!! Men man kan också vakna m champinjoner, förmodligen från konservburk, i öronen. Det är också midsommar i Sverige! Welcome home liksom!

    SvaraRadera