söndag 6 juni 2010

Mission (på svenska) rädda greklands ekonomi



Jag o Agata Wilson har fått uppdrag direkt från högre instans. Vi har ombetts medverka till mildring av den finansiella krisen i medelhavets grekiska del. Varför just vi blivit utvalda äro höljt i dunkel. Dock kan jag ana mig till att Agatas osjälviska leverne har bidragit. Själv har jag nog mer halkat in på ett blött o slemmigt oblat.(Jämför bananskal). Vi förväntas sprida korinter omkring oss i mängd. På vad är tydligen inte helt ovidkommande. Mat, tidningar o kanelbullar räknas inte vad jag förstått, så då återstår konfetti, badmössor o möjligen en liten get. Eftersom vi båda är goda simmare, ska vi passa på att medverka i grekiska mästerskapen. Det är i snorkelsimning som vi är mest angelägna att knipa förstaplatsen. Kanske ska vi hyra cyklar för Greklands väl o ve. Jag tror det kommer bli bra. Kanske avlägger jag rapport om utfallet vid ett senare tillfälle...

5 kommentarer:

  1. Jag måste säga att uppdateringen på sistone har varit ojämförlig!

    SvaraRadera
  2. Swans,ja visst är det väl fint. Min snorkel är dock lätt gulfärgad.. Är din det också eller beror det på att jag rökt för mycket under snorklingsturer?

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni tar krisen på allvar. Måste kännas högtidligt att vara utvalda. Någon annan har just blivit utvald att rädda potatislandet strax söder om Veddige.. oxå en hederssam uppgift. :/

    SvaraRadera
  4. Av vad jag förstår av texten så är Agneta och du på väg till Grekland på solsemester på en härlig liten ö?! Lyllo er. Det har jag velat göra länge. Tokbillig sprit nu i dessa kristider?

    SvaraRadera