söndag 30 maj 2010

Tacka Fan för allt mysande i hagen

Tänk vad vi myser mellan varven, jag o alla fåren. Dumma, fula o krävande djur, med stor talang för melodram. Men de är hängivna o trofasta varelser-.Dock tar det ett tag innan tilliten kommer. Margareta Sjunnesson är favoriten, även om Tacka Fan också ligger mig varmt om hjärtat. Tacka Fan var svårt sjuk tidigare i våras, då hon nedkommit med tre små bäbisar. Men hon lever, o heter därmed vad hon heter, efter det. Margareta är djupt seriös, på gränsen till religiös. Hon har ingen humor, men hennes fårhjärta svallar av kärlek för mig o sina barn. Hon är vacker o slank. Lammena, lammena , lammena mina små... försöker jag idka så lite umgänge med som möjligt, då de kommer att ligga på min tallrik som kotletter senare i höst. Men en del av dem är mycket kontaktsökande o gnager på mig o stångas så där rart som lamm kan göra. Svårt är det.

5 kommentarer:

  1. Härligt foto på er, Johanna! De var lite blyga när jag var där men det kan man ju va i början. Hittade ni några champagnekorkar i hagen?

    SvaraRadera
  2. Champagnekorkarna är uppätna av Hedda. Hon trodde det var fårskit o är så glupsk, så hon hinner inte känna efter vad saker o ting smakar... Oar. Kom ut ur garderoben!

    SvaraRadera
  3. vad menar ni? Du borde veta vad OAR står för...

    SvaraRadera
  4. Men Swans... Inte den blekaste aning! Är det nån spännande man som inte vågar ge sig till känna?

    SvaraRadera