fredag 1 oktober 2010

Mina lätt störda vänner


De kommer inte så ofta som tur är... Men när de kommer kan man roa dem med hopknycklat cellofanpapper, torkade bigaråer o uppblåsbara kanoter. De äter mest sylt o gammal tandkräm. Sist hade jag bara möglig sylt, men den var slut i ett nafs. De drar omkring i Viskadalen o skrämmer kor när de är lediga. För er som är intresserade av närmare vänskap med dessa outvecklade ungdomar, kan de hyras per timme. 320kr för hela trion. Man bör gå in o rya alltemellanåt, så som jag gör på övre bilden. Det håller dem lugna o fina närmare en kvart. Har ni ett större kobestånd rekommenderar jag att ni söker er någon annanstans. Borås djurpark har också en del uthyrning. Fast därifrån får man inga gräsklippare.

9 kommentarer:

  1. Fy vad de känns bekanta.. Undrar om det är de som bajsar ut spelkort i alla skrymslen. Har funnit banan skal och hjärter bakom toastolen.. (bl a). Vill du tjäna pengar på de bör du nog sänka timpengen. De gör väldigt stor skillnad på kort tid.

    SvaraRadera
  2. Oar.. är det bananskalen ni har hittat? Det är den enda särskrivning som jag lyckats hitta. Annars tycker jag det är ett fint blogginlägg. 10kr per timme kanske?

    SvaraRadera
  3. Hoppas herrskapet är med införstått med att människohandel är olagligt?

    "1 a § Den som, i annat fall än som avses i 1 §, genom olaga tvång, vilseledande, utnyttjande av någons utsatta belägenhet eller med annat sådant otillbörligt medel rekryterar, transporterar, överför, inhyser eller tar emot en person i syfte att han eller hon ska exploateras för sexuella ändamål, avlägsnande av organ, krigstjänst, tvångsarbete eller annan verksamhet i en situation som innebär nödläge för den utsatte, döms för människohandel till fängelse i lägst två och högst tio år."

    Brottsbalk (1962:700)

    Bild
    Bild

    SvaraRadera
  4. Mellan två och tio år. Hmm, kan det kanske vara värt. Jag kommer säkert ut efter halva tiden och då är gräsmattan i topptrim.
    Angående vad jag funnit bakom closetten har du ingen aning om hur många skal det låg i en hög och bananer i en annan så näpsa inte pojkvasker..

    SvaraRadera
  5. Det stod nåt om nödläge i paragrafen. Jag åberopar gräsmattor, tömning av kompostspann och bortförande av torrklosetts innehåll som sådant, så vi går nog absolut fria kära Rosieväninna. Näpsa på dem bara.

    SvaraRadera
  6. Men om det nu var så att ni syftade till bananer och skal som i varsina högar låg och skräpade bakom toaletten, borde ni inte placerat ett kommatecken mellan dessa tvåord?

    Alltså:

    "Har funnit banan skal och hjärter bakom toastolen.."

    blir helt enkelt: "

    Har funnit banan, skal och hjärter bakom toastolen"

    Men inte ens nu stämmer meningen! Borde inte banan vara i pluralis?

    Alltså:

    "Har funnit bananer, skal och hjärter bakom toastolen"

    En sista justering kan göras:

    "Har funnit bananer, skal och hjärter bakom toalettstolen"

    Dock är det fortfarande oklart vad som menas med "skal" och "hjärter".
    Som ni antyder tidigare i er text kan det röra sig om kort av färgen hjärter som ni syftar på, men med "skal" vet man inte riktigt vad man ska tro.

    SvaraRadera
  7. Men Vivien Leigh! Jag misstänker att ni alldeles har missuppfattat vad som menas med "nödläge" i paragrafen.

    SvaraRadera
  8. Jag syftade PÅ bananer och inte TILL,kära du..

    SvaraRadera