söndag 30 augusti 2009

Katter är bråkiga djur




Har varit kulturell o sett två utställningar idag, tack vare väninnan förstås.. Hård blåst runt hela min verklighet idag. Förmodligen på många andra västkustbors verklighet också för den delen. Lockat ner större delen av Näs befolkning i Peters solrosfält o tagit gruppfoto. Katten skulle sedan få ynnesten att prova den fina getingkostymen jag fått från Tokyo, som inte helt o hållet passade för grishunden. MesiMjau trilskades så in i bänken. Löjlig o mesig är han. Hedda trivs dock bra i sin nya hösthatt.

7 kommentarer:

  1. Ja visst är det vackert med vegetations bilder! Men jag tycker nog att det ligger en lite dyster stämning över församlingen...

    SvaraRadera
  2. Hedda ser betydligt mer rumsfet ut än MesiMjau, det är en sak som är säker.

    SvaraRadera
  3. Swans.. Det är stundens allvar.

    Bibbi.. Hedda har nu en naturlig fallenhet för rumsfeteri, o hatten kanske förstärker det draget något lite...

    SvaraRadera
  4. Frågan är: har katter humor?

    Vilket fint gruppfoto!!!!! Strålande.

    Checka ut min blogg, Johanna. Där finns folk du känner igen....

    SvaraRadera
  5. Jag måste bara säga att bilden på MesiMjau blir bättre om man klickar upp den i stort format för då ser man hans blick och den blicken säger allt om hans inställning till maskeradutstyrslar.

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder!! Jag älskar gruppbilden, varför har Roj ingen hatt?

    SvaraRadera
  7. Amalia..Han vill visa sitt hårsvall, alternativt hattarna var slut eller de som fanns luktade kattkiss

    SvaraRadera