tisdag 27 januari 2009

Tråkigt bröd till fikat



Hemkommen. Lätt beige med en snygg rodnad på näsan. Hunden blev halvglad att se mig, däremot katten gjorde volter o jollrade starkt. Teneriffa består av berg, vackra.  En hel del hotell täcker stora delar av landytan. Inte alla så vackra. En o annan restaurang som vardera serverar femtio olika rätter lagade till större delen utan kärlek. Vi fick anstränga oss en del för att komma ut i landskap utan hotell. Men då såg vi spännande berg o växter. En del elaka växter med enorma taggar. Känns alltid lite ruttet att komma hem till gråhet o örtte. Men godare bröd hittade jag i min frysbox. 

1 kommentar:

  1. Men hallå, nu förstår jag inte riktigt... Kunde du inte bestämma dig för vilken version av din reseskildring som var bäst, så du publicerade båda versionerna, men två bilder, varav den ena är samma i båda inläggen...

    Ja, så kan man också göra. Originellt, men inte fel.

    Hur som helst låter det som om ni har haft en skön semester, även om du skulle föredragit att åka till ett mer ödsligt alternativt mindre turistigt ställe. Men sol är sol och lavaberg är lavaberg och aldrig möta de svenskt januarigrått snöslask.

    Men du har inte riktigt svarat på om katten är din sambo. Är han det? Gädd-Inger och han, går de bra ihop?

    Restaurangerna får en fin recension tycker jag. Gillar uttrycket "...lagade till större delen utan kärlek." Jag kan tänka mig hur det smakade.

    Jo, det ser ju en blind att Agnes sitter på nåt hårt i hans knä. Och hon ser ut att gilla det också, om en säger...

    Jag har precis yogat och sen tog jag ett dopp i poolen. Nu lite rooiboste och apelsinkarameller.

    /Bibi

    SvaraRadera