tisdag 19 januari 2010

Isprinsessor


Dessa välkomponerade bilder är tagna av den kände mode och sportfotografen Adit Swans. Här har han lyckats fånga det kända men skygga syskonessen Fjuttova, från trakterna kring Björketorp, när de tränar inför kommande OS. Den yngre systern har en ledig o avslappnad benföring. Den något äldre systern på nedre bilden gör här en så kallad Vincentsväng, som bara två före henne klarat. Rykten hävdar att systrarna har satsat på ett paråkningsprogram med omöjliga benlyft och svepande svankhopp. Dessutom har rykten sagt att de tillsammans ska göra helveteshoppet synkront. I detta hopp bröt Tatjana Molkova ryggen o ena foten. Ingen har sedan dess vågat. Men jag tror att om några någonsin mer ska lyckas med detta så är det systrarna Fjuttova. Yngre syster Fjuttova med de blå byxorna har tidigare klarat det så kallade fjantkastet med stor framgång. Jag hoppas o tror att vi i framtiden kommer att få se o höra mycket mer om dessa begåvade donnor.

Arne Degerfors Swodirov

5 kommentarer:

  1. Man riktigt ser hur koncentrerad du är. Spåren på isen visar vilka tvära vändningar du gör. Ni är vårt os-hopp! Kom inte hem med annat än medaljer.

    SvaraRadera
  2. vi kan nog känna oss lugna vad gäller OS. Den yngre systern Atramovna Fjuttova är ett säkert kort vad jag vet.

    SvaraRadera
  3. jag skulle ha något emot att titta på os tävlingarna, var går det hela av stapeln? Finns det några Wildcards. Jag känner en Pjotr Guschin som , av bilderna att dömma håller samma standard som den äldre systern Fjutova.
    Lokalt är han känd som "Läderslitaren från skvortskaja" och har som specialitet sin kända ankelsax med skruv.

    SvaraRadera
  4. Åhå. jag undrar om man kanske kan få en plats på hedersläktaren eftersom det minsann ser ut som om den äldre systern Fjuttova använder mina gamla grillor från det världskänt djupfrysta vintersportlandet Finland. Eller har jag fel?

    SvaraRadera